lørdag 15. februar 2014

Laminatgulv

Helgen er endelig her, og det er tid for å legge gulv på soverommene. Det måtte til en del forberedelser før vi kunne begynne med selve laminaten. Først måtte vi vaske og få vekk det meste av støv fra soverommene. 

Soverommene i 2. etg. trengte bare et lag papp som underlagt til laminaten, men i 1. etg. måtte vi frem med kombifoam fra Pergo. Denne er 2 mm tykk, med integrert fuktsperre. Dette er for at laminaten i 1. etg. er utsatt for avdamping fra betonggulvet. Kombifoam skal også brukes på samme måte andre plasser hvor det legges laminat.


Tro det eller ei, men foamen hadde helt lik farge som lakken til neglene mine! 



Her er bilde av laminaten som skal være på alle soverom i huset. Pergo brown oak, en nydelig og klassisk farge. Eik i flere nyanser går igjen i huset, bla. som en del av kjøkkeninnredningen. 


Stue i 1. og 2. etg. skal få gulv i fargen grå eik, fra Pergo. Lys og lett farge til et ellers lyst og hvitt hus!


Kjøkken og spisestue får en litt annen vri, her blir det liggende en gulvtype som heter charcoal slate, også denne fra Pergo. Gulvet gir et flislignende utseende, gleder oss til å se resultatet!


Søndagen holdes ikke hellig i vår familie. Gulvet skal legges i morgen den dag, og Kjellis har tatt på seg hovedansvaret. Selv har jeg fått beskjed om å være egoistisk og jobbe litt med studier, i og med at eksamen står i uke 12, altså bare en uke etter innflytning. En snillere mann kan man se lenge etter! Kjenner jeg meg selv rett, klarer jeg ikke holde meg heeelt unna, men jeg skal gjøre mitt beste!

God lørdagskveld videre, her nytes flertalls kopper kaffe og svigermors deilige desserter! 

Hilsen Kjell Amund og Beate

1 kommentar:

  1. God søndag og tusen takk for den fineste kommentaren jeg har fått på lenge! Jeg blir selv veldig inspirert av å se hva andre gjør, og det er jo kjekt å høre at noen også blir inspirert av meg - selv om det er litt rart.. :) Det å innrede har blitt en stor interesse, og jeg kjenner jeg blir mer og mer opptatt av å stå imot når det gjelder å kjøpe mye nytt, men litt nytt er det lov å unne seg. Vi er iallefall ikke ferdig med å innrede vårt Nexus - man må liksom bo seg inn litt og finne ut hvordan man vil ha det. Artig å se innom her, kjenner meg igjen i hvordan dere har det midt oppi husbyggingen. Jeg lover dere at det blir en fantastisk opptur å flytte inn! Og Nexus er jo et utrolig flott hus - jeg får fortsatt hjertebank av å se meg rundt. Såå glad for at jeg tilfeldigvis tok frem Nordbohuskatalogen etter at vi egentlig hadde bestemt oss for et annet hus.. Ha en finfin dag videre!

    SvarSlett