søndag 9. februar 2014

Rød skjenk får nytt liv!

Da var det plutselig søndag igjen. Jeg har ligget langflat det siste døgnet med ullgenser, lettere feber og rødlige kinn. Kjell Amund har derimot virkelig stått på for å pusse ned kommoden vi kjøpte på fredag!

Skapet hadde, som dere ser, en helt lysende rødfarge. Egentlig ganske kul farge i grunn, men har valgt å pusse den ned og male den om. Bak rødfargen fantes det flere strøk maling av bla. grønn og gul.


Håndtakene ble også tatt av, og disse sitter jeg i skrivende stund å leter etter på nettet. Det er ikke så mye mer man har overskudd til når formen ikke er på topp.


Til slutt vasket Kjellis over skjenken men grønnsåpe.


En flink ingeniør som svinger seg med både pussemaskin og vaskebøtte. Når temperaturen ligger på plussgrader og det ikke har vært regn i luften på flere uker, passer det fint å låne gårdsplassen til Anita og Kåre.


Slik ble skjenken etter pussingen. Videre skal denne males av meg når jeg er blitt frisk. Fargevalget endte på grått, slik at den står i stil med kontrastveggen vår i stuen. Skjenken skal stå ved siden av pipa, og skal brukes som oppbevaring til lys, servietter og duker. 
Jeg har den siste tiden holdt på med et prosjekt som etter hvert skal få plass i denne.Kanskje det kommer et innlegg om dette også, følg med!


Ellers vil vi ønske dere en flott søndag videre! Spesielt vil vi hilse til alle mødre og gratulere dem med dagen!


Hilsen Kjell Amund og Beate



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar