lørdag 14. desember 2013

Pepperkakenexus


Det nærmer seg jul med stormskritt. Dagene i desember har så langt flydd avgårde.
En dag denne uka, bestemte vi oss for å lage pepperkakehus. Ikke hva slags pepperkakehus som helst heller, nemlig en miniatyrutgave av nexusen! Dette høres kanskje veldig ambisiøst ut, men med en ingeniør i hus, er det ikke et problem. Kjellis tok på seg oppgaven som byggleder, og jeg ble satt til kjevling og pynting.


Vi tok utgangspunkt i plantegningene av huset.


Jeg prøvde meg på utskjæring av tak, men da de var ferdig stekte og klar til montering var det ganske så små i forhold til resten av huset, så da måtte gamla frem med kjevla igjen, og lage nye tak!


Kjellis er konsentrert, og skjærer ut vinduer og dører.


Perfeksjon er viktig!


Jeg gjorde det jeg kan best, nemlig å kjevle deig! Også sier jeg som Ingrid Espelid, "så joksar me litt" og brukte pepperkakedeig fra Ikea. Anita er den flinke fotografen. Da vi skal feire jul hos dem, blir pepperkakehuset stående der. 


Her er huset ferdig montert. Kjellis tok også på seg denne oppgaven.


Huset sett fra inngangspartiet. 


Sett fra fremsiden. Litt skakt ble det kanskje, men sjarm, det har det!


Litt pynting måtte også til.


En kommer langt med nonstop og melis. Vindusrutene er laget av gelatinplater.

Dere får ha ei riktig god helg videre! 

Hilsen Kjellis og Beate



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar